آنچه در این مقاله می‌‌خوانید
  • مدیر
  • ١٦٩ بازدید
  • -٦٢٢-٠٩-٠٩

يک تست دو دقيقه‌اي مي‌تواند باکتري واژينال مرتبط با تولد کودکان نابالغ را به طور دقيقي اندازه‌گيري کند. محققان جزئيات يک راه متحمل براي شناسايي زنان باردار با احتمال خطر بالاي زايمان کودک نارس، را تعيين کرده‌اند.

در ايالات متحده آمريکا در حدود يک کودک از ده کودکي که متولد مي‌شوند، نارس هستند. مطابق اطلاعات سازمان غيرانتفاعي March of Dimes، کودکاني که به شکل نارس و نابالغ و قبل از هفته‌ي ۳7ام بارداري متولد مي‌شوند (مخصوصا آن‌هايي که خيلي زودتر متولد مي‌شوند)، داراي ريسک و احتمال خطر ابتلاي بالاي به مشکلات سلامتي هستند که روي ريه‌ها، قلب، مغز و چشم‌ها اثر مي‌گذارد.

اغلب، علت زايمان کودک نارس، ناشناخته است اما عوامل مشخصي هستند که زن باردار را در معرض خطر بيشتري براي رخداد اين اتفاق قرار مي‌دهند.

تست جديد روي يک عامل تمرکز مي‌کند: ميکروبيوم واژينال. ميکروبيوم به تجمع ميليارد‌ها باکتري يا ساير ميکروب‌ها اشاره دارد که به طور نرمال در بدن، مانند ناحيه‌ي شکم حضور دارند. تنوع در اين ميکروب‌ها براي سلامتي مفيد است. اما در واژن، يکنواختي با غلبه‌ي باکتري لاکتوباسيلوس يک نشانه‌ي سلامتي است.

مطالعاتي بين ميکروبيوم واژينال ناسالم و افزايش خطر تولد کودک نارس ارتباط برقرار کرده‌اند.

ديويد مکينتاير، محققي در دانشکده‌ي سلطنتي لندن که تحقيق جديد را هدايت کرده است، مي‌گويد: ما فکر مي‌کنيم که ميکروبيوم واژينال از چند جهت مي‌تواند بر روي احتمال خطر تولد کودک نارس اثر بگذارد.

در برخي موارد، طبق توضيحات او، باکتري‌هاي بد و بيماري‌زا ممکن است در راه تناسلي صعود کنند و باعث عفونت رحم، جفت و غشاهاي جنيني شده و احتمال تولد کودک نارس را افزايش دهند.

و زماني که گستردگي وسيعي در ميکروب‌هاي ميکروبيوم واژينال وجود دارد، مي‌تواند عواقب بدي داشته باشد. مکينتاير توضيح داد: شواهدي وجود دارد که چنين تغييراتي مي‌تواند باعث تحريک التهابي شود که منجر به انبساط گردن رحم شود.

در مقابل، تحقيقات چند وقت اخير نشان مي‌دهد که مقدار خوب و معيني از باکتري لاکتوباسيلوس ممکن است از تشکيل باکتري‌هاي بيماري‌زا جلوگيري کرده و مانع از التهاب شود.



پست اخیر
همه چيز درباره شپش تناسلي يا شپش عانه
همه چيز درباره شپش تناسلي يا شپش عانه
١٤٠٣-٠٧-١٧
افتادگي شکم بعد از زايمان
افتادگي شکم بعد از زايمان
١٤٠٣-٠٧-١١
درد زايمان، انواع و روش کاهش درد
درد زايمان، انواع و روش کاهش درد
١٤٠٣-٠٧-٠٧
تمام آزمايشات دوران بارداري
تمام آزمايشات دوران بارداري
١٤٠٣-٠٦-٢٨
تمام آنچه که بايد درباره بارداري بدون دخول بدانيد
تمام آنچه که بايد درباره بارداري بدون دخول بدانيد
١٤٠٣-٠٦-١٧
بیشتر ...