آنچه در این مقاله می‌‌خوانید
  • مدیر
  • ٢٠١ بازدید
  • -٦٢٢-٠٩-٠٩

خوشبختانه آگاهي عمومي درباره افسردگي پس از زايمان در حال افزايش است. يکي از دلايل آن اين است که به طور متوسط از هر ۹ زن يک نفر پس از بارداري با اين مسئله درگير مي شود.

اما افسردگي دوران بارداري همچنان ناديده گرفته مي شود حتي اگر به همان اندازه افسردگي پس از زايمان رخ دهد.

يکي از بزرگترين دلايل اين موضوع علائم مشابه بارداري و افسردگي مي باشد. مانند تغيير ذائقه، عدم تمرکز، احساس خستگي، کم خوابي، و حتي دردها

پزشک و استاد گروه هاي روانپزشکي، زنان و زايمان، علوم زنان و باروري در مدرسه پزشکي آيکان در مانت سايناي نيويورک مي گويد: نکته پيچيده درباره افسردگي دوران بارداري اين است که بدن شما از پيش دچار تغييرات بسياري شده و شما از قبل احساس نامعمولي داريد.

عامل پيچيده ديگر اين است که ممکن است برخي پزشکان بررسي حال روحي شما را مدنظر قرار دهند، ولي غربالگري افسردگي جزو مراقبت هاي دوره بارداري محسوب نمي شود.

برگينک مي  گويد: اغلب افسردگي پس از زايمان مورد توجه قرار مي گيرد. و غربالگري اين مورد رايج تر از افسردگي دوران بارداري است با وجود اينکه منطقي تر است بررسي افسردگي از اولين باري که فرد باردار وارد مطب مي شود شروع شود.

سوابق سلامتي شما مي تواند احتمال ابتلا به افسردگي در دوران بارداري را افزايش دهد. بنابر اين آگاهي از خطرات احتمالي مي تواند  شما را هوشيار کند.

اضطراب و سابقه افسردگي دو عامل اصلي درابتلا به افسردگي است‌. به گفته برگينک  زناني که سابقه دوره افسردگي را داشته اند بيشتر در معرض خطر درگيري با افسردگي دوران بارداري يا پس از زايمان هستند.

اختلالات تيروئيد ، پري اکلامپسي يا مسموميت بارداري، آگاهي از ناهنجاري ها در نتيجه سونوگرافي، و همچنين عوامل غيرفيزيکي چون مشکلات مالي، سابقه سو استفاده جنسي، رابطه ناپايدار، و بارداري ناخواسته مي توانند شانس شما را در ابتلا به افسردگي افزايش دهند.

گرچه فهميدن اين که دچار افسردگي هستيد خود مي تواند مانعي براي درمان باشد ولي برگينک مي گويد اين مسئله قابل درمان است.

به دليل اين که داروها در بدن از جفت (اندامي که به جنين غذارساني مي کند) عبور مي کند ما ترجيح مي دهيم ابتدا سراغ روش هاي غير دارويي برويم. مانند ورزش، تغييرات خلقي طي دوران روان درماني. اما براي موارد حاد داروهاي ضد افسردگي مي تواند گزينه ايمني باشد.

کليد تشخيص و درمان افسردگي صداقت فرد در رابطه با حال روحي و احساسات اوست. برخي از زنان به ويژه در دوران بارداري احساس گناه مي کنند چون خود را موظف ميدانند که به عنوان مادر براي اين امر خوشحال باشند.

ولي افسردگي چيزي نيست که شما انتخاب کنيد پس نمي توانيد خود براي داشتن آن سرزنش کنيد.

زنان هرچه بيشتر تقلا مي کنند، کمتر مي توانند افسردگي دوران بارداري خود را پنهان کنند.



پست اخیر
همه چيز درباره شپش تناسلي يا شپش عانه
همه چيز درباره شپش تناسلي يا شپش عانه
١٤٠٣-٠٧-١٧
افتادگي شکم بعد از زايمان
افتادگي شکم بعد از زايمان
١٤٠٣-٠٧-١١
درد زايمان، انواع و روش کاهش درد
درد زايمان، انواع و روش کاهش درد
١٤٠٣-٠٧-٠٧
تمام آزمايشات دوران بارداري
تمام آزمايشات دوران بارداري
١٤٠٣-٠٦-٢٨
تمام آنچه که بايد درباره بارداري بدون دخول بدانيد
تمام آنچه که بايد درباره بارداري بدون دخول بدانيد
١٤٠٣-٠٦-١٧
بیشتر ...